keskiviikko 28. lokakuuta 2009

Turkin Pippurit 1 v synttärit, lokakuu 2009

maanantaina 12. lokakuuta 2009
Blogini 1 vuotissynttärit

Juhlin itsekseni blogini 1v synttäreitä, mikä aika tuli täyteen hiljakkoin.
Kutsun blogiani globaaliksi aikakausilehdekseni. Lehti on tunnepitoinen, yhtä värikäs, surullinen ja järkevä kuin minä itsekin mielipiteineni. Lehteni on egologinen ja sitä lukevat vain ne joita jutut kiinnostaa. Eli lehdessäni kyse ei ole roskapostista tai mainonnasta.

Kuluneesta vuodesta olen tyytyväinen, mitä kaikkia raportointeja olenkaan saanut aikaan. Lukijoiden mielipiteet ja kommentit ovat olleet tervetulleita. Kyse on uudeksi koetusta harrastuksesta, mitä aion edelleenkin jatkaa.

Blogeja minulla on kaksi; Turkin Pippurit ja Kauko Maan galleria. Blogieni nimistä voi päätellä minun potevan jonkin asteista kaukokaipuuta, jonnekin kauas. Kauko Maan gallerian perustin palvelemaan irrallisia teemoja, kuten taidetta tai kirjallisuutta. Galleriassa aiheiden ei tarvitse olla omakohtaisia ja hauskuus ja innovaatio ovat pääasioita. Kauko Maan visuaalisia teemoja ovat olleet mm sirkustaide, painettu sana, kirjallisuus, rakkaus ja nyt viimeksi vauvat. Seuraavina teemoina Kauko Maan galleriassa aion käsitellä ennusteita tulevaisuudesta, arkista pyykkipäivää ja myöhemmin värikästä Intiaa. Rakastan tuulessa liehuvia valkeita lakanoita, ja toisessa äärimmäisyydessä unelmoin värikylläisestä Intiasta. En kylläkään ole käynyt Intiassa, mutta kodistamme käsin tähän maahan on päivittäinen yhteys olemassa (salaperäistä!). Kerron sitten myöhemmin.

Turkin Pippurit blogissani oli aluksi tarkoitus kertoa Sarköyn lomistamme sitä mukaa mitä kokemuksia kertyisi. Käytännössä olen raportoinut myös perin arkisista tekemisistämme Virosta ja kotoa Suomesta.

Olen päivät kotona, ja blogin kirjoittamiselle minulla on aikaa runsaasti. Kun olin työelämässä 30 vuotta, ja koska oli hoidettava koti ja pojat, ei blogiharrastukselle olisi tällöin riittänyt aikaa. Nyt mottoni on: blogin kirjoittaminen voittaa kotityöt. Usein siirtelenkin siivoamisia ja tiskaamista tuonnemmaksi, jotta saan juttuni valmiiksi. Voinkin nimittää itseäni hyvällä syyllä päätoimiseksi blogin kirjoittajaksi, koska harvoin muuta tärkeämpää tekemistä on näköpiirissä.

Blogin kirjoittaminen voittaa kotityöt

Kerron seuraavassa 1 v:n kokemuksestani, mitä kirjoittaminen on minulle merkinnyt, ja mitä innoittavaa olen huomannut harrastuksessa olevan.

Tapahtumista kertominen jäsentää mennyttä aikaa, ja uutistapahtumat, kuten omat kokemuksetkin tulee kirjatuksi talteen. Muutoin minulla onkin hirveän huono muisti ja ajan taju. Tulevaisuudessa blogini voi kiinnostaa poikiani. Ilman blogiani hekään eivät kaikkia perheemme arkisia tapahtumia muistaisi. Blogin pito pakottaa muodostamaan johtopäätöksiä joistain kiperistäkin kysymyksistä. Yleensähän en ole mitään mieltä mistään. Toisten kirjoittajien postauksia on kiva lukea. Lehtikuluja säästyy ja minulle uutisiksi riittää selailla, mitä blogeissa toisille kuuluu.

Blogiharrastus on ajan kuluttamista, kuten joku muu virkkaa, tai tekee ristisanatehtäviä. Omia ilon hetkiä ja suruakin voi jakaa kirjoittamalla niistä. On tunne, että joku kuuntelee, jos tarvitsee tukea. Kuluneen vuoden aikana blogissani on käynyt lukijoita hieman yli 6000. Se on hieno saavutus, enkä pidä itseäni enää niinkään syrjäytyneenä maailman menosta, mitä aikaisemmin. Kun olen kotona yksin, ei tarvitse höpöttää seinille, tai kuuroille murrosikäisille. Kiitoksia kuluneesta vuodesta kaikille täällä lukemassa käyneille !
Lähettänyt Annu klo 13:58 1 kommenttia
Tunnisteet: olihan juhlat

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

kiva kuulla, jos aihe kiinnostaa sinuakin,